نکاتی برای بهبود اخلاق کاری

کار خود را به یک موفقیت تبدیل کنید.

این یک حقیقت است. کارفرمایان به دنبال نشانه‌هایی از اخلاق کاری (مثل فداکاری، معتمد بودن و رو راستی) هستند و دربیشتر مواقع آن‌ها این اخلاقیات را با ماموریت‌های خاص، اعتماد بیشتر و ترفیع سریعتر ستایش می‌کنند. ولی اگرشما با این فضیلت‌های اخلاقی بدنیا نیامده باشید؛ وضعیت شما چگونه خواهد شد؟

اصلا جای نگرانی نیست شما می‌توانید اخلاق کاری خود را با یکسری تمرین‌های خاص تقویت کنید.

اخلاق کاری

شما اخلاق کاری را چطور تعریف می‌کنید؟

  • اهل همکاری
  • فداکار
  • خلاق و سودمند
  • حرفه‌ای
  • قابل اعتماد

این‌ها کارمندانی هستند که سر وقت و یا حتی زودتر در محل کار حاضر می‌شوند و اگر مشکلی پیش آید، همواره پاسخگو هستند. آن‌ها برای موعد مقرر هدف گذاری می‌کنند و در سازمان، اولین کسانی هستند که برای پیشرفت موافقت می‌کنند.

شما این اشخاص را همراه با حال خوب کار کردن در تیم می‌بینید. همیشه خودشان را حرفه‌ای نگه می‌دارند. آن‌ها استانداردهای سخت سازمان را استانداردهای خودشان می‌دانند و به همکارانشان احترام می‌گذارند و رفتار نامناسب را اخطار می‌دهند.

این کارمندان نسبت به یادگیری از مدیرانشان مشتاق هستند بدون اینکه خودشیرینی یا چاپلوسی کنند. آن‌ها ارزش نتوورک (ارتباطات) رامی‌دانند بدون اینکه رفتار ساختگی و مصنوعی از خود نشان دهند.

شما اخلاق کاریتان را چگونه بهبود می‌دهید؟

اگر شما تابحال یک اجرای ضعیف داشته‌اید و یا به شما گفته شده که دارای نقص در اخلاق کاری هستید شاید بخواهید برای پیشرفت این نکات را بخوانید:

1.حرفه‌ای بودن را تمرین کنید

حرفه‌ای بودن، تمرینات مختلفی را نیاز دارد: در زمان شیفت کاری خود، به موقع در محل کار حاضر شوید تماس‌های شخصی خود را برای زمان استراحت نگه دارید و برای محل کار حرفه‌ای لباس بپوشید. ضرورتا رفتارتان باید باب میل سلیقه‌ی مشتری، کارفرما و یا ارباب رجوعتان باشد.

2.سخنگوی سازمانتان باشید

نیازی نیست که شما کارشناس فروش باشید تا معرف تجارتتان باشید. یک عقیده‌ی مثبت نسبت به شرکت داشته باشید.

3.یاد گیری‌ها را اولویت بندی کنید

بدنبال راه‌هایی برای توسعه دادن دانش و تجربه خود باشید. داوطلب شدن مربی گری کلاس‌های شبانه و یا سمینارهای آخر هفته را مورد توجه قرار دهید.

Self Decipline

4.انضباط فردی را تمرین کنید

برنامه روزانه خود را طوری تنظیم کنید که مطمئن شوید از عهده‌ی وظایفی که در اولویت هستند بر می‌آیید. روی کارهای دم دستی تمرکز کنید و مطمئن شوید پیش از اینکه کارتان را ارائه دهید، آن را چک می‌کنید. استفاده از ابزارهای بررسی زمان می‌تواند شما را در اطمینان یافتن از اینکه دارید بهترین استفاده را از روزتان می‌برید و هدف گذاری معقولی در این بازه محدود دارید، یاری کند.

5.بازیکن تیم باشید

ممکن است ملال اور به نظر برسد اما خوب کار کردن با دیگران یک مهارت نرم ضروری در شغل است. به هم درجه‌ها و مدیران خود احترام بگذارید. همیشه پذیرش بازخورد را داشته باشید. بدنبال موقعیت‌هایی برای همکاری با همکارانتان باشید.

6.بدنبال تعادل باشید

اخلاق کاری قوی یک خصوصیت بسیار گرانبها در مسیر شغلیتان است اما تعهد به یک زندگی سالم و کامل هم هست. علایقتان را دنبال کنید و به خوب بودن حالتان اهمیت دهید تا مطمئن شوید در بهترین حالتی هستید که می‌توانید باشید. یک  خواب خوب شبانه ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم بازدهی و تمرکز شما را بالا میبرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *